Een training met als basis het vergroten van de competenties op het gebied van interculturele communicatie. Wat voor de een vanzelfsprekend is, is voor de ander helemaal niet zo gewoon. In de training gaan we op zoek naar hetgeen universeel is en we met zijn allen gemeen hebben en kijken naar de zaken waarin we verschillen. Hoe kunnen we hetgeen we gemeenschappelijk hebben voor ons laten werken en de zaken waarin we anders denken een brug slaan.

Deze training is erop gericht om bij de hulpverleners een denkproces op gang te brengen ten aanzien van het benaderen van diversiteit binnen verschillende culturen. Vanuit een theoretische model wordt aan de hand van casussen de materie verder uit gediept en geoefend. Na de training zal het voor de professional eenvoudiger zijn om culturele aspecten te herkennen en daar waar mogelijk zoveel mogelijk te respecteren. Hierdoor zal de aansluiting bij de cliënt veel makkelijker verlopen en het effect en de efficiëntie van de hulpverlening zeker ten goede komen.

onderscheidt zich door uitsluitend te werken met trainers die zelf een ruime ervaring hebben opgedaan als professional binnen de hulpverlening. Zij weten wat er speelt aan actuele ontwikkelingen in het werkveld. Zij zijn op de hoogte van de mogelijkheden binnen de hulpverlening maar kennen ook de obstakels waar je als professional soms mee worstelt. Vocas heeft als specialisatie eergerelateerd geweld en motiveringstechnieken.

Vocas gaat er vanuit dat de deelnemers aan de trainingen professioneel zijn met met een HBO werk- en/of denkniveau met reeds een scala aan vaardigheden en competenties. Vocas streeft er naar deze te vergroten door haar trainingen op een zeer praktische manier vorm te geven. De inhoud van de training kan de volgende dag direct in de praktijk worden toegepast. Daarbij is de aangeboden theorie een logische basis voor het verrijken van het praktisch handelen.

                 


T
E

Meer weten?

Neem contact met ons op

 op LinkedIn  Facebook pagina  op Twitter

K.v.K  :

BTWnr: